کد خبر: ۷۸۸۶
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

ساخت مسجد بعد از ۳ سال دوندگی

مرتضی مدرس‌نیا همچنان در پی رفع نیاز‌ها و کمبود‌های محله است. سید‌مرتضی مدرس‌نیا هشت‌سالی می‌شود که کفش آهنین به پا کرده است تا برای ساخت مسجد در محله اقدام کند.

دی‌ماه ۹۹ بود که با مرد همه‌فن‌حریف مجیدیه گفتگو کردیم و از فعالیت‌هایش در محله گفتیم. این فعال اجتماعی و فرهنگی همچنان اولویتش حال خوب محله و مردمش است و دست از تلاش برای بهبود شرایط برنداشته است.

سید‌مرتضی مدرس‌نیا حالا هشت‌سالی می‌شود که در خیابان رحمانیه سکونت دارد و خوب با محله و منطقه آشناست. او کفش آهنین به پا کرده است تا برای ساخت مسجد در محله اقدام کند. یکی از کمبود‌های محدوده الهیه، مسجد است که می‌تواند پایگاه فعالیت‌های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

 

تلاش خستگی‌ناپذیر برای محله

سیدمرتضی مدرس‌نیا ۶۳‌سال پیش در محله سعدآباد مشهد به دنیا آمد و مدرک فوق دیپلم مدیریت دولتی دارد. او از همان ابتدا در اداره اوقاف و امور خیریه مشهد شروع به کار کرد و با سمت رئیس این اداره بازنشسته شده است. شش‌سال هم به‌عنوان رئیس هیئت کونگ‌فوی استان انجام وظیفه کرده است.

او هشت‌سال پیش در محله مجیدیه ساکن شده و از سال‌۹۸ فعالیتش را در شورای اجتماعی این محله شروع کرده است، فعالیتی که تا امروز ادامه دارد. خدمت به مردم را افتخار می‌داند و می‌گوید: اعضای شورای اجتماعی محله باید خواسته و نیاز ساکنان محله را پیگیری کنند.

پیگیری برای بهسازی بوستان نیلوفر و افزایش روشنایی، آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی و بهسازی پیاده‌روها، نصب آنتن ماهواره‌ای برای تقویت آنتن‌دهی خطوط همراه، بخشی از این فعالیت‌هاست.

 

۷۰۰ متر زمین برای ساخت مسجد

محدوده الهیه مسجد کم دارد و همین تعداد محدود هم فاصله زیادی با یکدیگر دارند و دسترسی ساکنان به مساجد راحت نیست. مدرس‌نیا می‌گوید: همان سال‌های اول که اینجا ساکن شدم، در بازدید از محله متوجه شدم اینجا فقط یک مسجد دارد که فقط هشتاد‌متر است.

مسجد آفرینش در مجیدیه‌۳ قرار گرفته و با‌وجود مساحت کم پذیرای نمازگزاران و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی محله است. مسجد حضرت فاطمه‌معصومه (س)، دیگر فضای مذهبی محله، هم در حال حاضر سوله‌ای است و سال‌ها پیش در زمین بایر کنار بوستان نیلوفر احداث شد.

سه سال دوندگی کردم و به ادارات مختلف نامه نوشتم و به شورای شهر رفتم تا بالاخره در کمیسیون ماده‌۵، هفتصد‌متر از زمین اطراف مسجد حضرت فاطمه معصومه (س) تغییر کاربری داده شد و به ساخت مسجد اختصاص یافت.

حالا زمین به مالکیت اوقاف درآمده است و به‌دنبال آن هستم تا با کمک خیران، مسجد را بسازیم و فعالیت‌های مذهبی فرهنگی و اجتماعی محله را با کمک پایگاه مقاومت بسیج شهید‌حیدری مسجد ادامه دهیم.

پیش از این، همین سوله آب، برق و گاز نداشته است و مدرس‌نیا با پیگیری زیاد توانسته از بوستان نیلوفر، آب و برق آن را مهیا کند و زمستان هم مسجد را با بخاری نفتی گرم می‌کنند. اطراف سوله فضای مسکونی و مغازه نیست تا از آنجا گاز بگیرند.

مدرس‌نیا علاوه‌بر‌این، مسئول ستاد عتبات عالیات و دیه در منطقه‌۱۲ است و در این مدت توانسته است با جمع‌آوری کمک‌های خیران به آزادی زندانیان هم کمک کند.

ارسال نظر